
Sommerblomster, insekter, svaler, ræve, dådyr… Ja, der er godt gang i det vilde liv her ved Agro Business Park! Sidste år fik vi omlagt store arealer af det, der plejede at være kortklippet græs, til store blomsterarealer. Det var en fornøjelse farve- og insektmæssigt allerede sidste år, og i år er det endnu bedre, hvor de 2-årige blomster også folder sig ud.
Generelt har vi en god bestand af forskellige dyr omkring os, og det gør det faktisk ret lækkert, at man kan sidde ved sin arbejdsplads og kaste et blik ud af vinduet og se en ræv med sine unger – i år hele 3 unger! – dådyr med kid – svaler – fasaner – dværgvæsel – høge – falke – storke – harer… Ja, der er mange flere. Ret fascinerende at det er en del af et kontorlandskab.
Vi kan se, at dyrene bruger mere tid ude i områderne nu, netop fordi blomsterarealerne byder på ly og foder. Det kan godt være, at vi ikke ændrer det helt store biodiversitetsmæssigt, men det viser, at selv mindre tiltag gør en forskel. Og så er det også ret fint, at vi mennesker ser ud på et skiftende blomsterflor og ikke blot grønne græsplæner hele året rundt.